Filmrekommendation

Insåg precis hur dålig jag har blivit på att stava. Jag tror iaf att jag har blivit sämre på det för jag är osäker bra mycket oftare nu än vad jag var för kanske 8 år sedan. Jag tror också att det beror på att datorn ofta sköter tänket åt en när det gäller stavning. Det är ju underbart med stavningskontroll på datorn. Jag kan bara tänka mig hur mycket bättre det känns för en dyslektiker att skriva ett uppsats på datorn än för hand. Men som med det mesta finns det två sidor av myntet (tihi, vilket mynt?!). Nackdelen med stavningskontrollen tror jag är att man alltför ofta struntar i att själv tänka efter och fokusera på stavningen och därmed försämrar man sin egen kunskap om rättstavning. Men men det kan det ju vara värt för att slippa lägga ner massa energi på det och för att få viktiga brev/uppsatser/cv:n osv rättstavade. Dessutom kan man ju välja själv om man vill använda funktionen eller inte, det måste ju ändå vara det bästa med det hela.

Aja det skulle ju bli ett inlägg om en underbar film, men jag skulle skriva rekommendation och blev osäker på om det skulle va ett eller två m, därav dravlet ovan.

 

Det här är verkligen en film som får mig att må bra. Den visar tydligt hur mycket kärlek det finns i världen och har ett budskap om att man ska fokusera på rätt saker, inte leta hat och tragedier. Dessutom är den väldigt väldigt rolig. Jag tror att det skulle vara omöjligt för mig att göra en tio i topp lista, jag kan inte bestämma vilken film som är den bästa som jag någonsin sett. Men det finns filmer som jag tycker lite extra mycket om och det här är en av dem. Det som gör det lite extra speciellt är nog att jag skulle vilja påstå att det är den enda romantiska komedin som kvalificerar sig till den speciella högen av filmer i mitt liv. Det är också en av få filmer jag blir sugen på att se om, jag är inte den som älskar att se samma film om och om igen. Men den här har jag sett massa gånger och tröttnar inte på alls. Iof tröttnar jag inte heller på Rocky (vilket är en av mina "speciella" filmer också) fast jag blir inte lika sugen på att se den faktiskt. När jag väl ser den kan jag inte slita mig ifrån den och mår nog lika bra av att se den men frågar nån mig:
-Ska vi se Rocky?                
Skulle jag nog 8 av 10 gånger svara:
-Nja den är visserligen grym men jag vill nog inte det just nu.
Skulle någon istället fråga mig:
-Ska vi se Love Actually?
Skulle jag nog 8 av 10 gånger svara:
-JA!

Om du inte har sett den, SE DEN! Skulle rekommendera alla att se Rocky också fast den är jag inte lika säker på att alla andra skulle älska. Love Actually har jag svårt att tro att någon inte skulle gilla faktiskt. Visst det händer grejer i den filmen som inte är särskilt verklighetstrogna alls men det har ingen betydelse alls. Den är rolig och underbar och får mig att bli på så bra humör. Jag får nog återkomma någon gång med en lista över flera underbara filmer för jag blev sugen på att skriva ner alla jag tänker på nu, men men det får nog bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0