En ynklig sjukling

Fy vad jag avskyr att vara sjuk, framförallt magsjuk. Jag blir som en gnällig och otröstlig treåring ungefär. Inget vidare sällskap alltså. Jag mådde bra igår, lite lätt illamående på kvällen men trodde att det kanske var sen baksmälla eller ngt. I morse när jag vaknade mådde jag ganska mycket sämre men jag tänkte gå till jobbet ändå, tänkte att det säkert går över snart men insåg att det inte var en så bra idé när jag fick rusa till toaletten och kräkas en kvart innan jag skulle gå. Det är nog bland det absolut värsta jag vet. Sen dess har jag mått sämre än vad jag förtjänat. Fast jag har lyckats sova en hel del och nu har jag spenderat några timmar framför tv:n. Jag såg på Operah, hon fick besök av en framgångsrik regisör/skådespelare (eller ngt sånt) som även är hennes goda vän och hon berättade en historia om hur givmild han är och att hon en jul fick en bil i julklapp av honom, vilket deras gemensamma vän Gayle (stavning?) också fick av honom tydligen för de hade tyckta att hans i stort sett likadana bil var så fin. Det såg ut som om han skämdes lite över denna historia och innan hon berättade det poängterade han att detta hände innan den ekonomiska krisen USA och resten av världen befinner sig i. Jag tycker att han verkade väldigt trevlig och han är säkert en underbar människa. Jag tyckte om det faktum att det inte verkade som om han ville sryta över att han var så rik och givmild. Jag kan också förstå att han ville poängtera att "slöseriet" med pengar skedde innan större delen av jordens befolkning har problem ekonomiskt, det kanske skulle strö salt i såren på de mindre välbärgade att någon har möjlighet att ge bort så exklusiva gåvor utan att blinka. Fast sen så vill jag minnas något en väldigt speciell lärare jag hade på företagsekonomin i gymnasiet sa att det bästa vi kan göra för att komma ur en lågkonjuktur är att spendera pengar. Så egentligen borde alla som har möjlighet gå ut och shoppa i dagens läge, dessutom sjunker ju priserna en del vid dessa tillfällen så det finns inget bättre läge för att köpa egentligen (förutsatt att man har råd med det såklart). Jag känner att jag har gjort mitt jobb för att ta oss ur denna lågkonjuktur eftersom jag har spenderat mer pengar de senaste månaderna än vad jag gjort sammanlagt under resten av mitt liv. Men har du det? Och har alla svinrika miljardärer gjort det? Självklart förstår jag att man håller lite extra i slantarna i sämre ekonomiska stunder och i mångas fall är det en nödvändighet, men har man möjlighet tycker jag inte man ska strypa sina utgifter i onödan, det förvärrar bara läget. Så nu vet ni det, jag har haft lite för mycket tid att titta på tv, fundera och skriva men nu ska jag försöka sova igen för jag mår sämre än vad jag orkar med just nu.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Ursch och fy vad tråkigt!

Krya på dig !

2009-10-12 @ 22:05:21
URL: http://katinna.blogg.se/
Postat av: Magnus

Krya på dig!

2009-10-13 @ 10:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0