En aning uttråkad

Jag borde städa, men just nu nöjer jag mig med att jag iaf har satt på tvättmaskinen. Jag är på gnällhumör för jag har ont i min häl sedan matchen igår, och då är det inte det vanliga onda (bara lite) utan precis under hälen, kanske som hälsporre vad nu det är.
Medans jag nu ändå inte har något bättre för mig tänkte jag att jag skulle skriva ner några av mina favoritfilmer.

Sagan om ringen (alla tre, iaf 1 o 3)
Rocky (ettan är den bästa!)
Braveheart
Gladiator
Loveactually
Howls moving castle
American history X
Gökboet
Star wars
Finding neverland
Robin Hood prince of thives
Titanic
Remember the Titans
Dansar med vargar

För några år sedan var de här några av mina absoluta favoriter
Farliga sinnen
Thelma och Louise
Set it off
Gilbert Grape
Benny and Joon
Stekta gröna tomater
Fucking Åmål
Änglamark
De tre musketörerna

När jag var mindre var de här några av mina absoluta favoriter
Hook
Rädda Willy
Indiana Jones

Åh jag inser att listan skulle kunna göras hur lång som helst, vad många bra filmer det finns. Det känns som om jag glömmer någon väldigt, för mig, viktig film. Jag kanske fyller på någon gång... Tycker du att det saknas någon film?



Kommentarer
Postat av: anna

twilight ;) och självklart astrid lindgrens :)

2009-10-25 @ 19:33:42
Postat av: Tinna

Anna, jag tror vi får inse att kajan inte gillar Twilight lika mkt som vi !

2009-10-28 @ 12:55:27
URL: http://katinna.blogg.se/
Postat av: Katarina

Nej fast det är ju inte heller så konstigt med tanke på hur mkt ni gillar den...

Astrid Lindgrens filmer slog mig också, det var då jag insåg att listan kan göras hur lång som helst.

2009-10-28 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0