Det gick ju riktigt bra

När jag sitter på läktaren. Eller spelmässigt vet jag inte om jag tycker att vi gör en direkt bra match men vi vann iaf och det är det viktigaste. Eller det viktigaste är väl att vi har roligt, och det är klart att det är roligt att vinna mot Rosers, eller? Starkt iaf att vi vinner, eller kanske svagt av rosers att ge bort matchen. 21-21 mindre än två minuter kvar och vi får en utvisning. De har bollen, egentligen ska de vinna, eller iaf ta poäng. Istället ger de bort bollen (i vallentunastil) och bjuder på en kontring som vi lyckligtvis sätter, dessutom drar de i situationen på sig en utvisning och plötsligt är det vi som har guldläget, den här gången lyckas vi förvalta det även om det var med minsta möjliga marginal. Jag kan förstå om Rosers är förbannade och frustrerade för det finns inga värre förluster än de riktigt jämna matcherna som lika gärna skulle kunnat slutat i vinst.

Så äntligen fick jag se mitt Real spela igen. Varken Ronaldo (är ju borta några veckor pga skada) eller Kaká (sparas väl inför CL) på planen från start. Jag ska nog inte komma med någon särskild analys för jag satt mest och pratade i telefon och tittade alltså en aning okoncentrerat på matchen. Men måste bara få jubla över min absoluta favorit Raul som gör två mål tidigt i matchen. Det kändes som om det var på tiden, åh jag blev så glad. Han fick förövrigt pris precis innan matchen. Undra hur många pris han har fått, individuella och lagpriser. Kan tänka mig att det är en del nu iaf. Efter det gör iaf Valladolid ett underbart frisparksmål, förstår inte varför allas kanonträffar ska komma mot just Real (antagligen är det bara jag som känner så men tycker iaf att det händer ofta att motståndarna lyckas med något extra snyggt och bra mot just Real). Jag måste ju ge Marcelo lite beröm efter att jag sågade honom mot sevilla. Han var bra idag tycker jag, han gjorde ett väldigt snyggt mål och han hade väl inte lika svårt motstånd idag som sist men han gjorde bra ifrån sig defensivt också tycker jag. Spelet var inte direkt bra och jag blev återigen besviken på lass som drällde en del med bollen, inte lyckades bryta utan att ta till otillåtet spel och dessutom passade bort bollen flera gånger. Han har ju som sagt haft skadeproblem och kanske är han därför inte i så bra form men jag saknar den säkra och stabila Lass som springer över hela planen och äger mittfältet. Kaká och Higuain kommer in när det är ungefär tjugo kvar och en viss tändning blir det men av dem två tycker jag att det är higuain som imponerar mest, bla med ett underbart mål. Real vinner slutligen med 4-2 men det känns varken stabilt eller speciellt roligt tyvärr. Det är ju inte så konstigt iof det är så många nya spelare och en ny tränare. Förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre och slutligen resultera i Guld i både ligan och CL.

Nu spelar Barcelona mot Valencia, ett Valencia utan David Villa. Det är ju typiskt att han ska missa just matchen mot Barcelona. Å ja visst Zlatan sitter också på bänken men jag vill faktiskt påstå att David Villa är viktigare för Valencia än vad Zlatan är för Barcelona. Nu ska jag iaf hålla tummarna för att Barcelona förlorar så Real går om dem i tabellen för visst har de bättre målskillnad fortfarande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0