Bokrekommendation

Jag vill passa på att rekommendera en underbar bok:

Det här är en bok som jag tycker att alla borde läsa, för sin egen skull, och för världens skull. Det är alldeles för många människor som mår dåligt och som skulle behöva hjälp med att bryta sitt tankemönster. Många som mår bra skulle nog också behöva hjälp med detta, och jag tror att den här boken kan hjälpa många att göra det. Den kan få fler människor att uppskatta det goda här i livet och inte fokusera så mycket på det jobbiga och tråkiga. Den är dessutom otroligt lättläst och ger mycket glädje.

Jobbar man med barn eller rentav har barn tycker jag att det finns ännu större anledning att läsa den här boken. Jag tror att allt det vi gör på något sätt, mer eller mindre, skapar ringar på vattnet. Det är verkligen viktigt hur vi behandlar våra medmänniskor och kanske speciellt barnen runt omkring oss. Läser man den här boken blir man inspirerad och medveten om allt det positiva med att vara med barn och att se världen ur barnens ögon. Man får en tankeställare om vad som verkligen är viktigt i sitt liv, eller det fick iaf jag när jag läste den.

Boken är skriven av Lou Possling och heter Tänd dina stjärnögon - vad barn har lärt mig -

Barnen visade vägar jag trodde var förbjudna, stängda eller omöjliga. Nu vet jag att om vi ser genom barnögon ser vi världen som både vackrare och fredligare, för att inte tala om mer lustfylld. Barnens blick ger energi både till kropp och själ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0