Äntligen passar nog här också...

Jag har länge tyckt och tjatat om att Casillas är den bästa målvakten i hela världen (kul att jag ska ha en åsikt om det med tanke på att jag ser så otroligt många målvakter), oftast brukar folk tycka att han är bra men nja han är inte så fantastisk, det lär väl vara ngn som är bättre...

Iker Casillas was voted as the Best Goalkeeper in the World of 2008 by the IFFHS

85 experter i fem olika länder har tydligen fått rösta på sina fyra favoritmv och gett dem 1-4 poäng.

Akinfeev i CSKA Moscow kom femma med 23 poäng
Cech i Chelsea kom fyra med 108 poäng
Van der Sar i Manchester United kom trea med 143 poäng
Buffon i Juventus kom tvåa med 170 poäng
Casillas kom etta med 249 poäng!

De listade de tio främsta varav den på tionde plats endast fick tolv poäng. Snacka om att det var fyra som var överlägset bäst enligt experterna. Valdes var inte ens med på listan :-) så han lyckades inte ens skrapa ihop tolv poäng...

Sen måste jag bara visa vilken bra smak Casillas har även om jag är lite för feg för att lägga upp andras bilder på nätet... men men jag brukar ju mest göra positiv reklam för real madrid så de kanske inte skulle bli alltför arga...

Ganska fin jacka tycker iaf jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0