Tre derbyn imorgon

Störst chans att vinna tippar jag herrarna mot Åkersberga. Vad jag är införstådd i är de bättre än sina motståndare bara de spelar som de ska, iaf någorlunda. Minst chans att vinna har nog vi Vi möter också Åkersberga, problemet är att de är bättre än vi, framförallt om man ser till grundspel, taktik och fysik. Dessutom tror jag att de har ett mentalt övertag, bara de lyckas få rätt energi från deras oväntat många förluster i inledningen av serien. Då återstår ett viktigt derby för mig. Real möter Torres gamla klubb, och jag är rädd att även den kommer gå åt ...... Visserligen har Atletico inlett säsongen katastrofalt dåligt med tanke på förutsättningar och förväntningar men Real har ju inte direkt visat upp någon vidare stabilitet än så länge. Jag hoppas dock på en glödhet Higuain och ett tufft och slitande försvarsspel av Lass, Ramos och Pepe. Självklart även från de andra men dessa fyra spelare tror jag kan få avgörande betydelse imorgon. Spännande ska det bli iaf.

Tyvärr verkar det inte bättre än att jag måste skämma ut mig ordentligt på planen imorgon. Jag ska nämligen troligtvis vara Katarina Pettersson - den sämsta domaren i världen. Det är kul att jag på läktaren eller på planen som spelare/tränare kan ha så mycket bestämda åsikter om alla situationer och domslut och sedan som domare vara så värdelös. Det finns en anledning till att jag hatar att vara domare, men varför inte vara en schysst medmänniska och ställa upp? Dessutom är det en möjlighet för mig att utmana mig själv och utvecklas en aning ovh det är ju alltid positivt väl?


Kommentarer
Postat av: anna

va snäll du e som ska döma :)

2009-11-07 @ 00:00:45
Postat av: Tinna

Ja verkligen du räddade ju mig alla gånger där!

2009-11-08 @ 15:20:36
URL: http://katinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0