Oväntade nya planer

När det blev klart att det inte blev kakeltittande idag trodde jag att dagen istället skulle spenderas i soffan likt en riktig tråkig men underbart skön latardag. Så blev det inte. Istället blev det shopping i Kista med härliga vänner och där fyndade jag vinterskor och vinterjacka för samanlagt under 1000 kr. Detta är jag sjukt nöjd med eftersom jag aldrig hittar vinterskor som jag tycker är fina eller jacka heller för den delen. Både skorna och jackan är väl båda hyfsat varma men kanske inte riktigt passande för 20 minus, vilket jag som tur är inte har planerat att vara med om denna vinter. Det är ju snart december och det har knappt varit minusgrader en enda dag än. Det blev dock inga jeans vilka jag verkligen skulle behöva eftersom hålen i mina nuvarande byxor bara växer och växer. Det får bli någon annan gång för nu är pengarna för den här månaden verkligen slut. Jag är dock ganska imponerad över att vi fortfarande håller vår budget. Jag tycker att jag har spenderat en hel del pengar de sista månaderna och ändå lyckas jag lägga undan det jag bestämt mig för. Men nu ska jag iaf framöver ta det lite lugnt med shoppandet, ska dock boka in en tid hos frisören snart tror jag för mitt hår börjar bli på tok för slitet, tror det var innan spanienresan i våras (april) jag klippte mig senast. Mm stämmer nog, undra om det inte var precis vid min födelsedag som jag klippte mig. Börjar verkligen bli dags för det iaf.

Glädjen från vinsten igår sitter i, både min egen och reals. Även skadeglädjen över att Barcelona tappade poäng verkar vara ganska långvarig :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0