Halvlek

Jag tycker att det ser bra ut och jag har en bra känsla inför andra halvlek och inför El Classico. Jag har aldrig en bra känsla inför matcher så antagligen betyder det väl att helvetet kommer bryta lös. Zurich gör väl två sena mål i andra fast de knappt hållt i bollen på offensiv planhalva i första och Barcelona förnedrar väl stackars Real på söndag. Haha jag trivs bättre i min vanliga negativa inställning. Jag blir så väldigt besviken annars. Higuain har varit fantastisk och Ramos likaså, Raul är stabil och bra som vanligt, har synts mer än vissa av hans senare matcher. Det skulle inte förvåna mig om Alonso snart gör mål på långdistansskott, han hade ett idag som var hyfsat. Lass, Pepe, Kaká tycker jag kan spela upp sig i andra. Pepé har ju varit välidgt bra defensivt som alltid men jag tycker att han är slarvig när han har bollen, han kan göra idiotiska passningar som verkligen skulle kunna ställa till det. Lass har också varit lite väl slarvig med bollen idag tycker jag. Kaká hade ju en underbar framspelning och har gjort flera bra saker, han har mycket boll och självklart är det skönt att ha någon som äntligen kan hålla lite i bollen offensivt för real, har jag saknat sen Zidanes tidigare år i klubben. Men han ska göra allt så väldigt svårt, eller inte allt för ibland spelar han både snyggt och enkelt, men det är faktiskt ganska ofta han på egen hand ska utmana tre-fyra motståndare och faller oftast på den sista. Framförallt i lägen då real precis har vunnit bollen och har möjlighet att ställa om riktigt snabbt. Jag skulle vilja se mer ett och två tillslagspassar (kom inte på ordet jag sökte) från honom för när han gör det blir det allt som oftast bra lägen. Nu väntar jag med spänning på andra halvlek och hoppas på ett aningen mer effektivt Real så att det inte behöver bli så spännande och så att inte Zurich har någon möjlighet att komma ikapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0