Först blev jag glad, sen ledsen och irriterad.

Det är väl bäst att jag tar det i tur och ordning.

Real Madrid vann sin match. I 92:a minuten fick Zurich hörna (skulle kunna vara deras enda under hela matchen om jag inte missminner mig) och kanske kan alla som känner mig ana att jag vart nervös och föreställde mig det värsta. Vilket faktiskt var berättigat, det är ju inte alltför ovanligt att real tappar markering och spelar värdelöst försvar vid fasta situationer. Men som tur var och rättvist med tanke på matchen lyckades de faktiskt inte göra bort sig utan Zurich fick gå av planen utan att ha lyckats göra mål. 1-0 speglar inte matchen så värst bra tycker jag men idag var Real inte vidare effektiva i sina avslut. De skapade iof inte överdrivet många chanser men det fanns en del som borde resulterat i mål iaf. Huvudsaken är att de vinner iaf.
Ronaldo kom in när det var ungefär tjugo minuter kvar, tyvärr kan jag inte säga att jag fick något hum om hans form för sändningen hackade ständigt i andra halvlek.
Glädjen från segern var ganska kortvarig för sedan fick jag ett sms från min kära vän som avslöjade att det inte blir någon match i helgen. Vi skulle möta Avesta som hade förlorat alla matcher i år med STOR marginal och jag var/är verkligen spelsugen. Det känns ganska surt faktiskt för jag var så inställd på match, vi hade tänkt filma matchen och i efterhand analysera oss själva eftersom man inte får så mycket konstruktiv kritik i vårt lag. Aja kanske kan vi lyckas övertala vår tränare om att vi kan spela träningsmatch på lördag istället, det borde väl finnas några som kan tänka sig att spela lite på lördagen och ändå va med i b-laget på söndagen, jag skulle gärna det iaf (tyvärr får jag inte)

Nu ska jag nog plocka undan lite och förbereda för besök imorgon, och med tanke på att jag öppnar imorgon inser jag att det snart är sovdags också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0