Förlust igen...

Igår hade några duktiga eldsjälar ordnat och planerat en teambuilding-dag för vårt lag. Tyvärr var det ju inte så många som kom, det verkade som om många var upptagna den här helgen med tanke på hur få som kunde va med på matcherna också. Men vi som var där hade iaf väldigt roligt, eller jag kan ju bara tala för mig själv egentligen. Jag skrev ju ett inlägg om detta förut, hur man ska leka ihop laget och jag tycker att det gav positiv effekt direkt. Helt plötsligt var inte laget riktigt lika uppdelat längre, och helt plötsligt var det inte riktigt lika irriterad stämning heller. Vi hade ju match efter alla lekar och jag måste nog säga att det är den roligaste matchen jag spelat den här säsongen om man bortser från Spårvägen borta, faktiskt roligare än b-lagsmatchen :-) Och det var ju för mig det allra viktigaste. Så att jag slapp känna att jag aldrig mer vill komma tillbaka och att det är bättre att inte va med alls. Fast jag var väldigt aggressiv och irriterad efter matchen, men inte så mycket p.g.a. vissa personer eller laget eller yttre omständigheter utan bara helt enkelt förbannad p.g.a. förlusten. Jag tycker nog att den första halvleken idag är den bästa vi spelat i år om man återigen bortser från spårvägenmatchen (kan det va så att ju bättre man spelar ju roligare är det?) I halvlek var vi det laget som hade spelat bäst, vi hade varit lite bättre i försvar och vi hade haft den bästa målvakten vilket resulterade i att vi gjorde mål på i stort sett likvärdiga chanser som dom missade, vi hade haft bäst humör och spelat lite bättre tillsammans som ett lag. I pausen kändes det ändå som om de skulle komma in och köra över oss. Jag vet inte direkt varför, och så känner jag väl iof alltid men tyvärr besannades den tanken rätt ordentligt i början av andra. Jag tror att de gjorde sju raka för helt plötsligt hade ett fyramålsövertag förvandlats till ett tremålsunderläge. Vår berömda svacka hade kommit i sämsta möjliga läge, precis samtidigt som deras jävlaranamma syntes i varenda blick. Jag vet inte om jag är beredd att hålla med om att vi var stressade och spelade dåligt p.g.a. det som någon spelare ville mena. Visst det var några snabba avslut, jag stod för två av dem tror jag. Men när jag sköt tycker jag verkligen att jag hade väldigt bra läge att skjuta och då måste man ju ändå ta dem också. De spelade 6-0 och det är det vi inte klarar av. Sedan tycker jag att det var lite otur som gjorde att de helt plötsligt ryckte lite i målprotokollet. Men det viktigaste och mest avgörande tycker jag var att de var mycket hetare i andra. De fick tag på de bollar som var 50-50, de var först på returer och ville lite lite mer. I första var det väl egentligen omvänt och kanske hade resultatet blivit oavgjort om de inte hade varit det bättre laget, för de tycker jag nog att de var. I slutet visade de hur otroligt bra skytte de hade och att vi står emot sånt skytte nästan en hel match tycker jag ändå vi ska ta med oss, för vi är inte direkt kända för att ta skyttar bra direkt. En sak jag stör mig på i spelet bara är när vi ändå teoretiskt ska ha chansen att komma ikapp för att vi får med oss utvisningar och ändå sumpar bort den. Vi låter bla storskytten skjuta från 8-9m utan något vidare täck, jag menar vi är ju en mer man kan faktiskt gå ut till 12 m och täcka i stort sett. Dessutom får de spela in till en som gått ner på linjen som står mellan två spelare, visst det var snyggt gjort men det är så typiskt oss att sänka garden för att vi är en mer.
Trots att vi spelar ganska dåligt i andra så tycker jag att stämningen var rätt bra, det var faktiskt ändå rätt kul att spela och det var bara några saker jag störde mig på. Jag tror att vi har möjlighet att vinna mot dem nästa match, men bara om vi spelar 3-2-1 och om Tone och helst Tinna är med då, och Linnea. Dessutom måste vi innan dess ha tränat på och ordentligt gått igenom 3-2-1. En annan sak vi måste ha tränat på är uppställt anfallsspel, vi är ju helt värdelösa på det och jag tycker om tränarens kommentar om att det nog var bra för oss att de gick ner på 6-0 men att det var positivt att vi ändå (mot alla odds lät det som) lyckades klara deras utgrupperade försvar. Jag förstår inte den analysen, för när de körde utgrupperat så var vi iaf lite farliga. Det var flera gånger vi lyckades spela fram till riktigt bra lägen och det var väldigt många gånger vi var nära, men jag tillexempel blev låst för att jag håller armen fel, madde nästan kom igenom mellan back och halvback, emma sånär fick tag på inspel osv. Dessutom hade vi flera klockrena chanser som domarna tyvärr visslade bort, dessutom hängde de ibland som ryggsäckar utan att få något. Direkt när de gick ner på 6-0 blev vi mer stillastående och tog avslut som gav dem kontringsmöjligheter.
Aja, det är väl ingen i laget som är direkt nöjd över resultaten den här säsongen och vi har väl redan sumpat chansen att komma topp fem i tabellen men jag tycker att vi ska ha som mål att försöka spela bättre mot alla lag i andra omgången, det borde vi kunna spelmässigt men även resultatmässigt. Dessutom tycker jag att det är kul att vi har alla de tre lag som täby lyckats vinna mot kvar innan serien vänder. Det känns som om vi har större chans att vinna mot dem än vi har haft att vinna mot några andra lag egentligen. Kanske inte Enköping dock, och kungsängen brukar vi iof alltid ha problem mot men ändå :-)
Nu ser jag nästan fram emot nästa match och det var ett tag sen faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0