Äntligen vinst

Jag tycker att vi började matchen rätt bra. Vi hade lite fart, lite tryck och vi löste det mesta bakåt. Motståndet idag var klart sämre än det varit de senaste matcherna och det visade sig vara med liten marginal som vi lyckades få med oss två poäng. Det är pinsamt vilka svackor vi ska hamna i, jag kan inte riktigt helt sätta fingret på vad det är som gör att vi helt plötsligt ska spela uruselt. Vi ledde nog med minst tio bollar och vinner slutligen med tre, det är inte okej. Framförallt inte när man möter ett lag som Kungsängen som inte är särskilt vassa bakåt och inte särskilt farliga framåt. Återigen är det en hel del jag har att önska av coachningen i matchen. Jag tycker att det är konstigt att spelare som helt klart visar att de har en svacka ändå får vara kvar på planen väldigt länge och jag tycker att det är tråkigt att vi inte går ut på 3-2-1 trots att vi möter ett lag som inte verkar ha några bra genombrottsspelare eller något direkt kreativt anfallsspel. Okej 6-0 fungerade rätt bra ett tag, Lovisa var duktig och tog alla bollar i hennes hörn och några i försvararnas men i slutet när allt de gör är mål utifrån eller på kontringar, då tycker jag att vi borde gått ut på 3-2-1. Jag tror det hade öppnat för flera kontringsmöjligheter för oss. En till sak, det är pinsamt hur bra vi är på att bränna riktigt bra lägen. Hade vi satt alla lägen hade det aldrig blivit jämt. Själv är jag ganska nöjd med matchen. Jag är väldigt nöjd med försvaret, framåt tycker jag att jag gör mycket bra men tycker också att jag borde gjort mycket mycket mer bra. Det var kul att Tinna var med för hon jobbar så bra i hemspringet och försvaret.

Även Real vann sin match, inte heller den bjöd på alltför övertygande spel. Visserligen är Real det klart bättre laget men det saknades mycket av det där lilla extra. Jag tycker att spelarna såg lite ledsna ut, inte direkt pigga och glada. Jag tycker nog faktiskt att Drenthe var en av de bättre idag, han ser iaf ut att vilja hur mycket som helst. Alonso var rätt bra också även om han hade några rätt grova missar. Äntligen fick jag iaf se honom skjuta ett hyfsat farligt skott på distans, vilket man har hört så mkt om men hittills inte fått se alls.

Nu slutade precis Barcelonas match och jag är ganska glad över att det blev 1-1 :-) Det skulle va underbart om Real skulle kunna vinna el Classico i helgen som kommer. Men men jag försöker att inte ha för höga förväntningar, som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Tack för berömet :) Du är inte så tokig du heller ;)

2009-11-24 @ 16:27:31
URL: http://katinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0