Mera sport...

Usch förlust för Real igår också, det kanske var tur att jag missade matchen. Hoppas de lyckas ladda om ordentligt och spela riktigt bra de sista tre nu om inte annat så för Juande Ramos skull. Jag hoppas att han får vara kvar som tränare för laget verkar tycka bra om honom och han kommer med ganska vettiga analyser efter matcher tycker jag. Jag kan tycka att han ibland gör riktigt konstiga byten men å andra sidan tycker jag mycket om hans spelupplägg och många av de lite "svagare" spelarna har vuxit under våren kanske kan ju han ha haft något med det att göra. Ett lag är ju inte starkare än sin svagaste länk...

Sverige kunde inte rå på Kanada den här gången heller... Jag tycker att matchen var väldigt jämn fram till 2-0, spelmässigt alltså. Kanada var tyvärr som vanligt alltför effektiva och satte sina lägen till skillnad från Sverige. Jag får väl hålla tummarna idag också då de spelar mot USA om bronspengen.

SM-final i handboll! Jag såg på tjejernas match även om jag faktiskt inte satt som klistrad. Jag tycker att det var kul att Sävehof vann. Jag tycker om Johanna Ahlm, hon är duktig på plan och verkar väldigt förnuftig och ärlig som person, så jag är glad att hon fick en bra avslutning i sävehof. Det ska bli kul att se hur hon lyckas internationellt. Det var ju lite tråkigt att det nästan kändes avgjort efter tio minuter och vinst med 32-19 är väl kanske inte det absolut roligaste för publiken att se.

Herrfinalen däremot var riktigt spännande, vilka hade för det första tippat Guif och Alingsås som finallag i höstas? Jag spelar mycket handboll men måste erkänna att jag inte är så värst insatt i alla andra lag och divisioner i Sverige eller i världen. Men jag hade i alla fall inte gissat att Alingsås skulle ta sig ända fram. Jag tycker dock att det är väldigt kul! Jag som dessutom alltid har varit ett stort fan av Johan Pettersson blev lite extra glad över att de vann. Lite synd tycker jag om Guif som verkligen kämpade på bra och visade mycket vilja men inte riktigt lika mycket som Alingsås och någon måste ju förlora... Man brukar ju säga att man förtjänar tur i handboll och nog kan man väl säga att Alingsås hade visat upp moral och kämparglöd nog för att ha turen på sin sida i slutet då den faktiskt avgjorde matchen. Guif hade insida stolpe och ut i de lägen Alingsås hade stolpe-in. Jag blev lite lagom spelsugen efter att ha sett matcherna, synd bara att det är evigheter kvar till säsongen drar igång. Det är tur att Eken cup och Åhus beachhandboll finns :-)

Kommentarer
Postat av: Tinna

Jaa det är tur det. Man måste bara anmäla sig också :p

2009-05-10 @ 18:42:08
URL: http://katinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0