Måndag igen...

Det var så otroligt skönt att vara ledig i fyra dagar, vilken lyx :-) Men det är alltid lika jobbigt när man inser hur fort ledigheten bara har flygt iväg och vardagen knackar på igen. Detta trots att jag faktiskt tycker oerhört mycket om mitt jobb. Aja dagen har gått riktigt fort och barnen har varit lika gulliga och härliga som vanligt så det känns helt okej att jobba igen, dessutom är jag ledig på fredag också eftersom jag har en duktig nybliven sjuksköterska att gratulera på examensdagen :-) Efter jobbet tog jag en kort promenad på ip och jag blev glatt överraskad och inspirerad över att se alla dessa hurtiga människor som kämpar och tränar som bara den. Det var två gäng som körde fys på parkeringen, självklart ett lag som tränade på fotbollsplan, friidrotten var i första backen, ett pojkgäng i starten och några som körde backträning i mördarbacken och ytterligare två gäng som var samlade för träning. Utöver detta kryllade det av ensamma hurtigbullar. Härligt att se ytcker jag när man ser fler och fler kraftigt överviktiga människor och hör alla larm om hälsoproblem i Sverige. Hoppas att det inte bara berodde på den strålande solen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0