EU-val?

Sitter här och lyssnar på partiledare tjafsa emot varandra och jag blir ganska trött och oroad för framtiden faktiskt. Det låter som om landet kommer gå under i alla fall så som vi känner det nu och jag måste faktiskt erkänna att jag tycker ganska mycket om det land jag lever i. Sen är det självklart att massor skulle kunna vara mycket bättre och vissa förändringar skulle vara bra för oss och kanske nödvändiga idag. Jag blir trött för att det känns som om jag måste ta ställning och i nuläget har jag inte stor koll alls känner jag. Fast främst blir jag trött för att de hela tiden ska hacka på varandra och försöka svartmåla andra för sin egen vinning. Sen så blir jag irriterad också över att veta om att vissa människor i det här landet tjänar mer pengar varje månad än vad en låginkomsttagare lyckas tjäna ihop under flera år. Jag tycker absolut att alla människor borde ha valmöjlighet att göra vad de vill med sina pengar men borde inte de människor som tjänar flera hundratusen i veckan kunna tänka sig att pumpa in lite pengar för att gagna vårt samhälle. Aja värst med dessa äckligt rika (ursäkta mig men det finns faktiskt en gräns för vad man borde kunna tjäna) är ju inte personerna i sig, absolut inte. Vem skulle säga nej till löneförhöjning? Det värsta är ju att samhället tillåter det här eller rent av har skapat fenomenet. Jag har en hel del åsikter, tyvärr har jag inte så många lösningar och definitivt inte energi och kraft att lösa dessa världsproblem men ibland kan jag behöva pysa ut lite negativitet. Så nu mår jag bättre igen! Heder till dem som orkar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0