Produktiva dagar

Jag sitter här och känner mig ganska nöjd med mig själv för tillfället och jag skäms inte för att skryta lite här på bloggen och förkunna varför :-)

1. Jag är supernöjd med mitt yrkesval vilket påverkar mig varje dag. Jag trivs verkligen på min arbetsplats och älskar mina arbetsuppgifter. Jag känner att jag utvecklas och får ständig stimulans vilket är viktigt för mig. Att det är underbart väder denna vecka gör inte direkt mitt jobb mindre härligt, jag får gå ute i kjol och känna solens strålar samtidigt som jag tjänar pengar. Dessutom har vi en så härlig gård så det finns alltid någon härlig svalkande skugga någonstans om solen blir för ihärdig.

2. Jag går en spännande framtid tillmötes, en framtid som jag inte riktigt vågade hoppas på utan bara drömma om för några år sedan. Jag längtar så till den dagen vi får flytta in i vårt nya hus, även om jag kommer sakna min underbara lägenhet en aning.

3. Jag har hållit mig någorlunda till sommarträningen än så länge, alla löppass så här långt är avklarade och det härliga är att jag känner att det börjar ge lite lite resultat. Jag orkar springa lite fortare eller lite längre och kan faktiskt må ganska bra i spåret (fast då går det inte så fort iof). De dagliga fyspassen är det inte lika bra med, de är lätta att glömma bort och tyvärr har jag även hoppat över dem medvetet någon gång. Aja jag tror faktiskt att jag kommer sköta det ännu bättre framöver och det bådar gott.

4. Jag har precis diskat (min diskmaskin är trasig :-(), frostat av frysen (vilket jag har planerat att göra i ungefär två år utan att ha orkat. Jag har också rensat ur lite bland burkar och lådor och torkat rent ovanpå mitt kylskåp vilket jag nog inte gjort mer än en gång på 5 år.  Jag har gjort en hel del annat smått och gott och känner mig som sagt riktigt nöjd med mig själv. Det är så skönt att komma hem vid tre och ha hur lång tid kvar av dagen som helst. Nu ska jag väl återgå till mitt fixande och donande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0