Still going strong

Jag sitter i soffan och väntar på att tröttheten ska skölja över mig men den gör inte riktigt det konstigt nog. Jag har bestämt att jag iaf ska träna ikväll, stackars herrarna... Dom får helt enkelt tacka Magnus kommentar i det tidigare inlägget och Märta som också ska träna.

Jag har varit superduktig och sorterar alla papper som vi har fått rörande huset. Vi har från början varit ganska duktiga för vi har samlat allt i en och samma pärm men den har bara fyllts på vart eftersom utan någon som helst struktur, tills idag då förstås. Nu har vi lite ordning och reda på papprena, och jag kan garantera att det är ganska många från NCC, LB-hus, banken, kommunen och annat smått och gott. Tydligen så är ett husbygge ganska avancerade saker, iaf en hel del byråkrati.
Jag har dessutom börjat fundera/skriva en lista på saker jag kommer behöva under våren. Jag kommer troligtvis flytta ut innan det är dags att flytta in och har därför bestämt mig för att underlätta månaderna i kappsäcken genom att noggrant tänka igenom vad jag kommer behöva. Det är förvånandsvärt lite saker, jag tror jag skulle kunna på sikt bli materialistiskt oberoende om jag nu någonsin skulle vilja det. Jag tror iaf att det kommer gå hur bra som helst att bli inneboende hos någon. Kanske kan jag slänga en hel del saker också innan flytten. Nja kanske inte ändå, bara för att jag inte behöver sakerna nu betyder ju inte att jag vill göra mig av med dem helt och hållet. Men men det är ett första steg till en organiserad flytt och lite stolt är jag över mig själv som rivstartat ledigheten med lite nytta och inte bara laterier.

Jag gjorde missen att äta lunch alldeles försent, jag åt blodpudding vid ett-två någongång och sitter precis och funderar på hur jag ska göra med middag. Det känns som om jag måste äta innan träningen men samtidigt kommer jag inte hinna bli hungrig tills dess och man måste ju hinna smälta maten. Vilka problem jag har på min lediga dag :-)

Vi är igång med planer inför juldagen och nyårsafton. Känner mig faktiskt oväntat taggad med tanke på att jag var ute senast i helgen som var. På juldagen blir det traditionsenligt ett besök på Tegel, trots att jag svor förra året att inte komma tillbaka någon juldag framöver. Tydligen så har jag glämt tanken att bli mosad och stampad på av onyktra jobbiga människor...

Nyårsafton kommer nog bli en lugn men mysig historia. Vi ska nog egentligen inte fira nyår knappt utan ser det bara som en ursäkt för min kära vän anna att få ha på sig sina nya skor. Men god mat och härligt sällskap vill man ju inte säga nej till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0