Snart läggdags

Först måste jag bara få ventilera lite som vanligt efter ett besök i Vallentuna Sporthall. Fy vilken dålig och tråkig träning det var idag. Det berodde på många olika saker. Upplägg och tränarengagemang är en sak för sig men idag kändes nästan alla spelare dessutom väldigt omotiverade och irriterade.
Jag blev såklart irriterad direkt, för det första ska vi ut och springa (1,25 h före halltid). Upp till ip, en km och tillbaka igen. Visst av det blir vi uppvärmda men i övrigt ger det ju ingenting. Det skulle vara så mycket effektivare med intervaller även om jag hatar det. Sedan kommer vi tillbaka, jag hör tack och lov till den sista skaran som kommer in så jag måste inte sitta och vänta i en evighet på de långsamma och otränade. Idag tror jag dock att jag ändå jag hann vänta en kvart minst innan det var dags att börja med fysen(trots att jag tillhörde den sista skaran). Johnny frågade om vi var klara efter kanske tio minuter och vi mumlade ja men sen hände inget på ytterligare fem minuter. Sedan körde vi fys vilket ändå känns ganska bra i en kvart eller tjugo minuter. Å sen är det ny väntetid, typ en kvart innan vi får planen och då ska vi köra uppvärmning i en kvart. Då var jag glad, eller inte! Resterande bit av träningen var ungefär lika ineffektiv, dåligt tempo och dåliga satsningar samt en aning irriterad stämning.
En väldigt positiv sak idag var ändå att jag fick personlig tips om hur jag ska skjuta annorlunda från Johnny, det tycker jag om. Jag fick även personlig kritik från lagledare och målvakt om hur jag täcker och det är väl bra att alla kan komma med sina åsikter även i de fall jag kanske inte håller med.
Förövrigt har jag blivit helt värdelös på att skjuta, de senaste åren tycker jag ändå att jag har blivit lite bättre och att det känts hyfsat. Under försäsongen och främst dm kändes det dock riktigt bra. Även om det bara var ett skott per match så satt det iaf klockrent. Nu kan jag inte sikta och för det mesta är skotten superlösa på samma gång. Värdelöst helt enkelt, men det är verkligen något jag kan jobba på framöver, dessutom fick jag ju lite tips idag så vem vet snart kanske jag är lagets storskytt, tihi...

Nä nu ska jag rota lite i garderoben efter något riktigt fint att ha på mig imorgon. Det är nämligen nobellunch på förskolan och jag har svårt att fundera ut någon passande klädsel. Kul ska det bli iaf, idag gjorde vi massor av experiment och vi ska repetera några av de roligaste imorgon innan vi äter trerätters lunch. Glassbomben till efterrätt var helt fantastisk förra året, mums!

Kommentarer
Postat av: kicki

Hej!



Jag håller med till 100 att träningen var boring! Va så förbannad i slutet att ja inte visste va jag skulle göra... fy fan att stå på kanten o inte göra nåt när man har lägen, men då kan vi inte träna på kombinationerna....



Men jag har skaffat en blogg de du haha nu e jag med i gänget, shit för grupptryck :P

2009-12-02 @ 19:26:06
URL: http://kickitlife.blogg.se/
Postat av: Magnus

Trist att er träning var så dålig! va bra att du fick lite tips Kajan...Johnny kanske hade varit inne på Facebook och sett ditt underhandsskott och insåg att det var dags att göra något ;-)



Kicki, nu kan du räkna med en till som kommer att följa din blogg :-)

2009-12-03 @ 10:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0