Real Madrid-Zaragoza

Vad var det som hände igår egentligen? Real Madrid ställde upp med sitt bästa tillgängliga lag, men det saknades ju tre självklara starters, Pepe, Kaká och Alonso. Istället fick Garay, Van der Vaart och Diarra chansen och den som imponerade mest av de tre var ju helt klart Van der Vaart. Han har spelat i Real länge, flera år fast han har aldrig lyckats jobba sig in i laget, han kan inte ha spelat många minuter samanlagt. Och han har inte riktigt imponerat när han väl har fått chansen, jag tycker inte särskilt bra om honom men igår var han riktigt bra faktiskt. Fast han ligger ner alldeles för mycket tycker jag.
Higuain gjorde mål direkt, det hade väl gått två minuter kanske och sen pressade real på ordentligt ett bra tag men det dröjde lite innan Van der Vaart slog till två gånger inom loppet av några minuter. Hans andra mål kom efter ett bra inlägg från Ramos som var väldigt offensiv i första halvlek. Sen gjorde Higuain mål igen, han är i bra form. jag tror att det var hans tionde eller elfte mål i ligan i år. Skönt för Ronaldo var väl att han också fick sätta en. Han gjorde några fantastiskt snygga grejer i hög fart och lurade upp motståndrna på läktaren några gånger. Han hade också någon frispark som var riktigt nära. Benzema fick äran att avsluta målkalaset med en stolpe-in-bredsida. Riktigt kul är det ju att se så många mål men jag tyckte det blev lite synd om motståndarna. Zaragoza var inte bra, inte någonstans faktiskt. Det var den nye tränarens första match och det kan inte vara kul för honom kan jag tänka mig. De blev förnedrade och utspelade av Real, iof verkade ju RM vara på toppen lekhumör och spelade riktigt glad och fartfylld fotboll men den främsta anledningen till att de kunde göra det var ju eftersom Z var så dåliga.
Backlinjen såg ut att göra ett helt okej jobb men de fick ju inga svårigheter att ta hand om direkt. De lyckades dock ställa motståndarna offside lite mer än vad jag tycker att de brukar. Sen är det ju svårt att säga om det beror på att samarbetet fungerade bättre utan Pepe eller om det helt enkelt var Z forward som gick alltför enkelt i fällan. Kul var det iaf att se matchen eftersom jag ändå är ett stort RM-fan. Kan tänka mig att det är med en positiv och härlig känsla alla spelare går in i juluppehållet. Hoppas de tar med sig den till starten på nästa år.


Måste också ursäkta mitt fiskmåsminne, tydligen spelade Z i den lägre divisionen för två säsonger sedan så då var det väl säsongen innan som jag tyckte att de var så grymma antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0