Raul

Raul har spelat i Real längre än jag har varit deras fan, och det är ganska länge ska jag säga... Han har varit hyllad och ifrågasatt, av de egna fansen visserligen främst det förstnämda. Jag avgudar hans spelstil och kämparglöd men även jag inser att han blir äldre och äldre, att andra spelare kanske kommer till klubben och är på toppen av deras karriärer och borde ta hans plats. Jag vet att det är ofrånkomligt men jag kommer verkligen sörja den dagen han inte längre spelar. Han har fått starta många matcher i år och Pelligrini överöser honom med beröm titt som tätt men på sista tiden har han fått mindre och mindre speltid, han har dock nästan alltid fått hoppa in. Det fick han inte i helgens match och jag hade missat anledningen, igår när jag kollade på sista tjugo minutrarna av CL-matchen trodde jag han var med då heller. Eftersom bilden jag streamade var helt värdelös och man inte såg skillnad på någon spelare och eftersom kommentatorerna var obegripliga för mig på kanske franska eller något annat lustigt språk. Nu läste jag precis några saker han själv sagt på någon presskonferens nyligen på reals hemsida och jag blev så glad. För jag blir alltid glad över vad han säger, (visst han är mediatränad sen miljoner år sedan men hur mycket träning en männsika kan få så kommer åsikterna någonstans ifrån också). Jag blev iaf medveten om varför han missade almeria-matchen (vilket jag såg som ett tecken på hans alltmer mindre speltid), hans dotter föddes på fredagen, GRATTIS! Och dessutom visade han sig lika ödmjuk som alltid genom att förklara att han jobbar hårt för att förtjäna sin plats och att han pratar om att hjälpa laget såväl på planen som på bänken. Jag vet inte många spelare i storklubbarna som pratar om den äran att få sitta på bänken som han gör och som accepterar petningar så ärorikt som han gör. Aldrig har jag hört/läst honom klaga över det, aldrig har jag sett honom visa med kroppsspråk eller ansiktsuttryck missnöje gentemot en tränare eller ledare.

Sådär nu har jag återigen höjt en människa jag aldrig träffat till skyarna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0