En ny dag

Jag är så otroligt glad att jag tog det lugnt igår och att jag åkte hem efter matchen. Jag är tillräckligt seg ändå faktiskt. Nu har jag flera timmar på mig att göra vad jag vill innan det är dags för cirkelträning.
Dagen igår då... Vi spelade boule, vilket var roligare och mer spännande än vad jag hade trott. Fruktansvärt irriterande var det bara att mitt lag förlorade och att jag typ var sämst av alla på min bana. Efter boulen var det dags för mat på Amazonas, trevligt men inte superkul. Jag var ganska hungrig och trots förbeställning tog det lång tid innan vi fick in maten, visserkligen var det väl några som inte hade förbeställt men ändå. Och när väl maten kom hade något blivit fel och jag och tinna fick inte vår mat så vi fick vänta tjugo minuter till typ. Pizzan som jag beställt var helt okej men inte alls något speciellt. Jag blev ganska mätt konstigt nog för det kändes inte som om den var lagom för en person, stackars tinna blev inte alls mätt. Sen beställde jag in en julmust och blev på bättre humör för det var så otroligt gott. Efter mycket om och men kom vi hem till Kicki där vi hann se några enstaka minuter av Barcelonas match, Zlatan hade självklart gjort mål och de vann med 1-0. Jag läste för någon dag sen att Real har flest olika målskyttar, undra förresten om det var i Europacupspel eller i ligan eller kanske sammanlagt, hm hur som helst borde ju det vara ett gott tecken. Barcelona borde ju bli mer sårbara om dessa spelare blir skadade, avstängda eller hamnar i svackor men men man vet aldrig i sportens värld.
Vi spelade absolut överens (tror jag det heter), helt okej spel men inte som mao eller mvg det tror jag alla kan vara absolut överens om. Det gjorde att jag inte helt kunde koncentrera mig på den viktiga matchen som följde Barcelonas. Real Madrid mötte Valencia borta och som jag skrev igår var jag helt säker på förlust. Jag tycker dock att Real verkade spela rätt bra, först halvlek har jag inte så bra koll på, jag var ganska distraherad då men det fanns ju några lägen som kanske borde resulterat i mål och jag hade nog nästan inte förväntat mig att de skulle kunna vara värst offensiva alls. Van der Vaart är inte min favorit och det kändes inte som om han skulle kunna ersätta Kaká. Att pepe blev skadad och blev utbytt i slutet av första gjorde mig inte direkt säker inför andra halvlek. I andra tittade jag lite mer koncentrerat och då böljde ju spelet lite fram och tillbaka men jag tycker ändå att real var det lag som höll lite mer i taktpinnen. När Higuain gjorde 1-0 blev jag glad men kände att det nog inte skulle hålla så länge, fem minuter senare gjorde Villa mål (inte så förvånande), ca fem minuter senare gjorde Higuain mål igen och då började jag nog hoppas på att de faktiskt skulle vinna. Men halvleken var så lång och tiden gick så otroligt långsamt. När Valencia kvitterade kändes det som att det skulle sluta 2-2 och att det kanske ändå var ett rätt okej resultat borta mot Valencia med det lag som var på planen, men Real Madrid kom tillbaka en gång till och matchen slutade 2-3 :-D   Det trodde jag inte innan matchen. Som sagt åkte jag hem efter matchen, vilket var väldigt skönt för jag var inte ett dugg sugen på att dra vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0