Vad jag har längtat...

Finns det något härligare än att vakna upp utan väckarklocka och känna sig helt utvilad? Det är en bra start på den här helgen i alla fall, utvilad, förväntansfull och hoppfull. Så länge som jag har väntat och längtat på att La Liga ska dra igång igen och nu är det äntligen dags. Jag har varit positiv till Real Madrids försäsong och tyckt att de haft ett starkt lag, trots mycket press, mer press än man kan förstå verkar de kunna prestera iaf då det inte är riktigt allvar och nu ska jag äntligen få se om det håller. Nu är jag dock en aning besviken och orolig över truppen särskilt till dagens match. Robben och Snejder är sålda :-(. Snejder kan jag absolut förstå för han har varit skadad MYCKET och Real hade en aning för många mittfältare och behövde väl en del pengar. Robben däremot tycker jag inte att de borde sålt om det nu inte var så att han själv insisterade på det. Han har varit fantastisk när han varit skadefri och har betytt oerhört mycket för spelet. Nu tror jag chanserna att vinna titlar har minskat en aning. Å dagens match kommer bli läskig tror jag, de möter deportivo som säkert kommer vara bra och taggade för att vinna, när vi till råga på allt saknar två av lagets bästa spelare, Ramos och Pepe. Ramos är skadad :-( Hur allvarligt vet jag inte för jag hittar inte rätt information. Pepe är avstäng, vilket jag inte heller hade koll på. Jag antar att det är pga vad som hände i våras, när han helt tappade greppet. På sätt och vis kan jag tycka att det är rätt för det känns nog rätt rejält att avstängningen fortfarande sitter i och förhopningsvis har han lärt sig en ordentlig läxa men vi behöver ju honom på planen. Jag undrar i mitt stilla sinne hur många matchers avstängning han fick och hur många matcher det var han missade i våras. För att vara ett galet fan så har jag rätt dålig koll på mitt lag känner jag.

Ikväll, före matchen, ska jag gratta en fantastisk person. Hon ger och ger av sig själv och ställer alltid upp för allt och alla, tänk om det fanns några fler som hon här i världen. Dessutom hejar hon också på Real Madrid och det är ju aldrig fel :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0