Salgado slutar...

Det känns faktiskt lite sorgligt och konstigt. Även om jag de senaste säsongerna inte har tyckt att han riktigt har hållt måttet så är han ändå en av mina favoriter om man ser till inställning och vilja. Det känns bra att beslutet inte känns helt framtvingat även om det ändå till viss del är det. Det känns också bra att klubben tackar honom och lyfter fram honom och hans arbete. Efter att ha läst Salgados farväl/tack- tal är jag ännu mer övertygad om hur bra han är, hur förnuftig, snäll, omtänksam och ödmjuk han är och sådana spelare finns det tyvärr inte alltför många av i den verkliga eliten, inte vad det verkar iaf. Han nämner och tackar särskilt Raul, Iker och Roberto Carlos och det tycker jag är ganska roligt för det är i stort sett tack vare de tre spelarna som jag är ett Real Madrid fan idag. De tre spelarna är nog egentligen de som har betytt mest för mig, kanske kan man lägga till Ramos, Torres och Henke Larsson.

Jag önskar verkligen Salgado lycka till, hoppas han kommer till ett bra lag där han får mycket speltid. Det förtjänar han absolut. Real Madrid ska vara stolta över att ha haft en så fin fotbollsspelare i sitt lag i tio år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0