Det är skönt när datorn kan laga sig själv!?

Jag startade datorn som vanligt när jag klivit upp ur sängen, är det någon pryl jag är en aning beroende av är det min kära dator, mobilen och tvn är inte alls lika centrala i min vardag. Så därför mådde jag mindre bra när jag försökte starta datorn utan att den ville, den vaknade upp men sen hände inget mer och efter en lång stund stängde jag av den och gjorde ett nytt försök. Då kom det upp ett meddelande om att det inte fungerade att starta datorn och att den skulle söka rätt på problemet och reparera det. Jag försökte låta bli att fokusera och stirra på datorn under de minutrar den tänkte (typ 10-15). Det var långa minutrar då jag i mitt stilla sinne gick igenom min ekonomi och funderade på hur mycket jag egentligen har säkerhetssparat på min externa hårddisk. Sedan dök ett meddelande upp om att jag kunde slutföra reperationen genom att starta om datorn. Hade problemet lösts så skulle den starta upp som vanligt annars skulle hjälpprogrammet göra ett nytt försök. Gissa om jag blev glad över att den startade upp som vanligt. Men hur glad jag än blev kan jag inte riktigt låta bli att dels fashineras, dels skrämmas över det faktum att datorerna är så avancerade idag. Jag antar att de flesta har sett Terminator och liknande science-fiktion filmer där vår teknik blir vår undergång eller iaf vår tragedi. Nä för nu ska jag nog bara vara glad ett litet tag och såsmåningom köpa en till hårddisk och säkerhetsspara lite till :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0