Vår vår älskade vår

Jag trivdes egentligen bättre i början på veckan då det nästan kändes som sommar. I ett jobb då man har möjlighet och lycka att tillbringa en hel del timmar utomhus spelar vädret en större roll för mig än tidigare. Jag har alltid älskat våren. Jag tycker att det är en härlig tid men mycket energi och glädje. Man uppskattar och njuter ju bäst av solen när den har varit gömd i ett antal månader. Sen är det klart att det är lite jobbigt med detta osäkra väder där solen gör all skillnad. När den är framma och smeker ens kind är det behagligt nästan främmande varmt efter vintern men när den är dold bakom lager av moln eller höga tallar blir det plötsligt riktigt kyligt. Åhh vilket intressant ämne att skriva om eller ännu värre, att läsa. Jag tror verkligen att jag börjar bli gammal då man reflekterar över vädret istället för något mer spännande.

Jag har lite resfeber faktiskt. Konstigt nog ungefär lika mycket som jag hade för ganska precis ett år sedan när jag för första gången i mitt liv besöka en annan världsdel, när jag skulle vara hemifrån i en månad utan helt klara planer. Kan tycka att jag borde haft mer resfeber då än nu när jag bara ska iväg över helgen till det land som jag varit i åtmindstonde fyra gånger tidigare. Anledningen till att jag trots detta har mer känningar inför denna resa tror jag beror på Real Madrid, jag har nog inte förstått att jag faktiskt ska se dem live. Åhh det ska bli så otroligt roligt!

Om jag hade jobbat som lärare nu hade jag visserligen haft påsklov säkert men som det är nu tycker jag att det är otroligt lyxigt att få ledigt på alla röda dagar :-) Kanske beror det på att jag tidigare har jobbat inom handel där det oftast blev mycket mer stress och jobb vid helgdagar som jag uppskattar ledigheten så mycket, inom handel har man iof bra betalt dessa dagar men jag har hellre ledigt med lön än dubbelt betalt med massor av slit faktiskt. Fyra dagar ledigt är inte fy skam, det är verkligen en liten mini-semester. Sista dagen imorgon då och eftersom det är öppning kommer dagen säkert bara flyga iväg. Sen ska jag fira en underbar påskhelg och uppleva massa roliga saker.

Glad Påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0