Raul Madrid

Jag har sedan kanske 10-12 årsåldern varit ett stort Real Madrid - fan. Att jag började följa och stötta just Real Madrid hade nog mycket att göra med att det gick bra för dem just i den perioden vilket ledde till att till och med en vanlig svenssonmedborgare hade tillgång till vissa av deras internationella matcher via vanlig tv-sändning men främsta anledningen var nog faktiskt två av lagets spelare, Roberto Carlos och Raul Gonzalez Blanco. Jag avgudade båda dessa spelare främst för deras kämparglöd och vilja. Sedan dess har jag följt laget i framgångar såväl som motgångar, till en början handlade det mest om att läsa det som skrevs och se de fåtal matcher man hade tillgång till. För fyra-fem år sedan fick jag till min lycka helt plötsligt tillgång till merparten av deras ligamatcher och sedan dess har det blivit en viktig del av mitt liv. Jag längtar och ser fram emot i stort sett varje match och planerar helgerna till viss del efter spelschemat. Nästa helg ska jag för första gången få se laget spela live, dessutom på den mäktigaste fotbollsarenan i hela världen, Santiago Bernabeau Stadium. Det blir en dröm som går i uppfyllelse, åh jag hoppas verkligen att jag då får se Raul spela. I dagens lag har jag flera spelare som jag beundrar men det finns ingen som Raul, det kommer nog aldrig göra det. De få spelare som kommer i närheten av hans klass är Henrik Larsson och Iker Casillas, kanske även Ramos.
Igår spelade Real mot Malaga och det var definitivt inte den roligaste match jag sett dem spela men huvudsaken var väl ändå att få med sig de tre poängen vilket de som tur var lyckades med. Jag tycker att de flesta spelarna såg ganska ofokuserade ut och det var en hel del enkla misstag och dåliga passar.
Tyvärr så tror jag inte titeln kommer vinnas i år igen av vackra vita Real. Främst beror det på den vackliga hösten då många viktiga spelare var skadade och harmonin i laget tillsammans med tränare verkade saknas men det beror också på att Barcelona har varit så bra som de faktiskt har varit. Självklart bär det mig emot att säga det men de har faktiskt varit det bästa laget i Spanien i år. Jag har iof bara sett ett fåtal av Barcelonas matcher men tycker att de på det stora hela har verkat väldigt stabila. men i fotboll kan allt hända så jag hoppas självklart fortfarande. El Classico är ju absolut en öppen affär, spelmässigt kanske Barcelona har en liten fördel just nu men det är ju faktiskt Real som har hemmaplan och dessutom har de Casillas som i mina ögon är den klart bästa målvakten i världen just nu.
Nä nu ska jag sluta skriva och bara längta till och drömma om nästa helg :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0